InMotion

info@inmotionfysiofit.nl

InMotion Ergotherapie op Facebook

Bewegingsprogramma's KNGF

(Deze beweegprogramma's gaan van start begin 2010)

Beweegprogramma voor mensen met Artrose aan heup en/of knie

Bewegen kan pijn en beperkingen verminderen.
Voelen uw gewrichten stijf aan? Doet het ook pijn wanneer u wilt bewegen? Heeft u daardoor moeite met lopen? U zult wellicht denken dat het beter is om lichamelijke activiteiten te mijden en daarmee pijn te verminderen. Maar het omgekeerde is waar! Wist u dat wanneer u artrose heeft, het extra belangrijk is dat u blijft bewegen? Als u minder beweegt, treden klachten juist eerder op en uw mogelijkheden nemen dan steeds verder af.

Speciaal voor mensen met artrose is in diverse fysiotherapiepraktijken een beweegprogramma ontwikkeld. Tijdens het programma begeleidt uw fysiotherapeut u op een verantwoorde wijze naar een actieve leefstijl.

Wat levert een beweegprogramma u op?
Uw kwaliteit van leven zal met een actieve leefstijl verbeteren; minder stijfheid, verbeterde conditie en verantwoord bewegen!

Beweegprogramma voor mensen met COPD

Bewegen geeft lucht
Voelt u zich benauwd wanneer u zich inspant? Voelt u zich benauwd wanneer u zich inspant? Heeft u last van hoestbuien? U zult denken dat het beter is om lichamelijke activiteit te mijden en daarmee uw benauwdheid te verminderen. Maar het omgekeerde is waar. Wist u dat wanneer u chronische bronchitis of longemfyseem heeft, kortweg COPD, het extra belangrijk is dat u beweegt? Als u minder beweegt, krijgt u juist eerder klachten krijgen en uw mogelijkheden nemen steeds verder af.

Speciaal voor mensen met COPD is in diverse fysiotherapiepraktijken een beweegprogramma ontwikkeld. Tijdens het programma begeleidt een fysiotherapeut met specifieke deskundigheid op het gebied van COPD u op een verantwoorde wijze naar een actieve leefstijl.

Wat levert het beweegprogramma u op?
Uw kwaliteit van leven zal met een actieve leefstijl verbeteren; minder benauwdheid, meer uithoudingsvermogen en verantwoord bewegen!

Beweegprogramma voor mensen met Diabetes Mellitus type 2

Bewegen is belangrijk, houd uzelf gezond.
Heeft u moeite om uw bloedglucosewaarde op peil te houden? Bent u bang dat u een hypo krijgt wanneer u zich inspant? Weet u dat u meer controle over uw lichaam kunt krijgen als u meer beweegt? Bewegen is gezond en helpt klachten bij diabetes voorkomen. Bovendien vermindert het de kans op onder andere overgewicht, hart- en vaatziekten en andere veel voorkomende aandoeningen.

Speciaal voor mensen met diabetes mellitus type 2 is in diverse fysiotherapiepraktijken een beweegprogramma ontwikkeld. Tijdens het programma begeleidt uw fysiotherapeut u op een verantwoorde wijze naar een actieve leefstijl.

Wat levert een beweegprogramma u op?
Uw kwaliteit van leven zal met een actieve leefstijl verbeteren; controle over uw bloedglucosewaarde tijdens bewegen, verbeterde conditie en verantwoord bewegen!